4.A

Vítejte na stránkách 4. A pro školní rok 2020 / 2021!

∴ kontakt na třídní učitelku: anna.danhelkova@zsskolni.cz
∴ kontakt na vedoucí školního klubu: Anděla Blažková (andela.blazkova@zsskolni.cz), pobyt v klubu je na základě podepsané přihlášky.

∴ Stránky budou aktualizovány průběžně po celý školní rok.

Rozvrh hodin

Fotogalerie

 

Organizačně:

Výuka 8:00 – 12:45 

Obědy:
Po, út, st, pá v 11.20
Čt ve 12.55

Pár slov k hygieně:

– Ve škole se žáci mohou pohybovat bez roušek. Buďte ale prosím vůči ostatním zodpovědní a zvažte, zda ji při běžném nachlazení nenasadit.
– Při příchodu si žák vydesinfikuje ruce a umýt si je může znovu ve třídě.
– Rodiče mají do školy vstup zakázaný.
– Během přestávek budou žáci zůstávat ve třídě.
Vzhledem k situaci dochází také k organizaci odchodu na oběd a ze třídy.
– V jídelně nebudou k dispozici nápoje a žák si s sebou nesmí nosit ani láhev. Napije se tedy až po obědě.
– Žáci by se neměli zdržovat v prostorách šaten.
– Na doporučení MŠMT nebudou do odvolání probíhat třídní schůzky, pro komunikaci se mnou proto využívejte Bakaláře nebo e-mail anna.danhelkova@zsskolni.cz.
– Mimoškolní akce jsem vzhledem k situaci odvolala.

Vyučující ve třídě:

– český jazyk, matematika, člověk a svět, výtvarné a rukodělné činnosti:
Mgr. Anna Daňhelková
– hudební výchova: Miroslav Blahovec
– tělesná výchova: Mgr. Anna Daňhelková a Barbora Svobodová
– anglický jazyk: Mgr. Anna Hořejší a Mgr. Andrea Moudrá

Přehled chystaných akcí:

Z důvodu mimořádných opatření budeme o konání akcí průběžně informovat. Mimoškolní akce jsou prozatím zrušeny.

Již proběhlo:

Pomůcky:

Co si prosím přinese každý žák během září je šanon (kroužkový s pevnými deskami, aby stál v polici, ideálně podepsaný.) Eurofolie budou zajištěny. Tento šanon bude sloužit k ukládání testů, procvičovacích listů a dalších prací.

Co mám mít každý den v aktovce?

  • penál
  • desky s notýskem (oboje ode mne žáci dostanou ve třídě)
  • pomůcky na hodiny dle rozvrhu (sešity dostanou ve třídě)
  • svačinu
  • pití
  • kniha, kterou právě čtu
  • papírové kapesníčky, (rouška 2x v sáčku)

Co mám mít v penále?

  • pero 2x
  • obyčejnou tužku 2x
  • pastelky (12 barev)
  • nůžky
  • ořezávátko
  • gumu

Co má mít výtvarný kufřík uvnitř sebe?

  • vodové barvy, štětec kulatý (více šířek)
  • výtvarná paleta na temperové barvy, štětec plochý (více šířek)
  • nádobka na vodu, hadr
  • tričko/košile/zástěra
  • noviny/igelit jako ochrana lavice
  • voskovky
  • lepidlo

Co mám mít na geometrii v deskách?
(Desky každý žák dostane, ve škole je podepíšeme a budou ve škole zůstávat.)

  • tvrdou tužku (č.3/H) a mikrotužku. Každý žák dostane ode mne.
  • funkční kružítko! – prosím pořídit rodiči, někdo má pravděpodobně z minulého roku
  • trojúhelník s ryskou – prosím pořídit rodiči, někdo má pravděpodobně z minulého roku
  • pravítko (nebo druhý trojúhelník) – prosím pořídit rodiči, někdo má pravděpodobně z minulého roku
  • nelinkovaný sešit A4 (dostanou ve škole)
  • úhloměr (Dostanou v 5. ročníku.)

Co mám mít na tělesnou výchovu?
(Prosím zařídit rodiči. Úbor na TV si budou žáci nechávat ve třídě ve své skříňce.)

  • Boty se světlou podrážkou vhodné do tělocvičny, ideálně takové, které nekloužou. Za hezkého počasí budeme chodit na venkovní hřiště, je nutné mít tedy vhodné boty i na ven. Venku nelze používat boty do tělocvičny.
  • Převlečení – tričko, kraťasy, legíny, tepláky. Nezapomeňte prosím, že při pobytu venku se může hodit také mikina. Budeme také přecházet na vedlejší budovu, kde se budou žáci převlékat.
  • Švihadlo, které bude vhodně dlouhé, případně upravitelné.
  • Gumička do vlasů a sundané velké doplňky (velké náušnice, řetízky, prstýnky a hodinky).

Co bych mohl přinést do třídy, aby nám ve třídě bylo lépe.

  • Mohu si přinést podsedák na židli, který si ke své židli přivážu.
  • Mohu přinést papírové utěrky na ruce.
  • Mohu přinést krabici papírových kapesníků. Pokud mám rýmu, mohu si krabici nechat v lavici.
  • Mohu přinést balík kancelářských papírů A4, 80g. Pokud máme možnost donést šmíráky, také se hodí. 

Čtenářský deník pro 4. ročník

 
Data odevzdání čtenářských deníků: 5.10., 2.11., 7.12., 4.1., 1.2., 1.3., 5.4., 3.5. a 7.6. je dobrovolný čtenářský deník, který je navíc. Povinných je tedy osm čtenářských zápisů/deníků.

 

Jak má vypadat zápis do čtenářského deníku:

 
NÁZEV KNIHY:
AUTOR:
Ilustrátor: (pokud není, napsat)
 
Jaký je tvůj osobní názor? 
Názor na knihu je velmi důležitý, představ si, že si povídáš s kamarádem. Co mu o knize povíš?
Např.: Kniha se mi četla velmi dobře. Moc se mi líbila. Doporučil bych ji dalším dětem. Stojí za to si ji přečíst. Vůbec se mi to nečetlo dobře, mělo to moc malá písmena. Knížka byla hezká, jen to bylo zbytečně dlouhé. Knihu jsem nedočetl, protože nesplnila moje očekávání.
 
Tři slova, která knihu vystihují? 
Dej pozor, nejde tady o větu o třech slovech, jedná se pouze o tři slova!
Např.: romantická, detektivka, pohádka, sci-fi a fantasy, komiks, odborná, ze života, životopis, strašidelná, napínavá, akční, humorná, smích, pláč, legrace, příroda, obrázky, Vánoce, zima, …
Jak ses o knize dozvěděl? 
Do deníku můžeš rovnou napsat: „O knize jsem se dozvěděl od…“ nebo „Knihu jsem dostala k narozeninám a teď na ni došla řada.“
Např.: od kamaráda, od paní učitelky, od rodičů, byl to dárek, náhodou v knihovně, …
Otázky a úkoly (níže): 
Vyber si jeden okruh a ten vypracuj. Pokus se odpovědět na všechny otázky. Odpovídej celou větou. Pozor na encyklopedie a různé odborné knihy. Ty mají speciální otázky, najdeš je na konci seznamu pod číslem šest. 
Obrázek: Nezapomeň si svůj záznam do čtenářského deníku oživit obrázkem. Není to povinné, ale čtenářský zápis to oživí.
Doporučení: pokud ti chybí v sešitě linky, můžeš si je do volného prostoru dole dorýsovat. Další zápis můžeš navázat hned pod posledním hodnocením.
Okruhy otázek:
1. Postavy
a. Vypiš hlavní postavy a popiš je.
b. Jakou postavu máš nejraději? Proč?
c. Jakou postavu máš nejméně rád? Proč?
d. Kterou postavou z knihy bys nejraději byl?
2. Děj knihy
a. Kde se děj odehrává – místo a čas?
b. Jedno místo si vyber a pečlivě ho popiš.
c. Jaký byl průběh knihy? (Jak se děj vyvíjel. Byl utahaný, nebo to byla smršť akce. Můžeš to znázornit křivkou.)
d. Co bys na ději v knize změnil? Proč?
3. Situace v knize
a. Jaká situace v knize byla nejzajímavější? Proč?
b. Jakou situaci z knihy bys chtěl/nechtěl zažít? Proč?
c. Jaká situace v knize tě překvapila? Pokud tam byla.
d. Byla v knize situace, při které jsi se bál, smál, plakal? Popiš ji.
4. Pocity ze čtení
a. Jak se ti kniha četla?
b. Jaké pocity jsi měl po dočtení knihy?
c. Přečetl bys tu knihu znovu?
d. Co bys v knize změnil? Proč?
5. Kniha jako celek
a. Co tě na knize zaujalo, přimělo ji přečíst?
b. Co bys o knize řekl svému kamarádovi?
c. Co bys v knize změnil? Proč?
d. Znáš o knize, nebo o autorovi nějakou zajímavost?
6. Odborná kniha: encyklopedie apod.
a. Jaké informace v knize najdu?
b. Co nového ti kniha přinesla?
c. Co tě v knize nejvíce zaujalo?
d. Co ti v knize chybělo?
 

Dny volna a prázdniny ve školním roce 2020/2021

Den české státnosti sobota  26. 9. 2020 – pondělí 28. 9. 2020
podzimní prázdniny středa 28. 10. 2020 – neděle 1. 11. 2020
ředitelské volno a Den boje za svobodu a demokracii sobota 14. 11. 2020 – úterý 17. 11. 2020
Vánoční prázdniny středa 23. 12. 2020 – 3. 1. 2021
Pololetní prázdniny pátek 29. 1. 2021
Jarní prázdniny sobota 20. 2. 2021 – neděle 28. 2. 2021
Velikonoční prázdniny + Velikonoční pondělí čtvrtek 1. 4. 2021 – 5. 4. 2021
Hlavní prázdniny čtvrtek 1. 7. 2021 – 31. 8. 2021

Komentáře nejsou povoleny.